لینکمن زندگی

LINKMAN ZENDEGI

 

سفارش هاى پانزده گانه آیت الله مرعشی نجفی را با هم مرور می کنیم:

 

1- سفارش مى کنم به مداومت قرائت زیارت جامعه کبیره اگر چه در هفته یک بار باشد.

2- سفارش مى کنم به دورى جستن از غیبت بندگان خدا به ویژه اهل علم ، زیرا غیبت آنان چون خوردن مردار مسموم است

3- سفارش مى کنم به خواندن سوره (( یس )) بعد از نماز صبح هر روز یک مرتبه و نیز خواندن سوره نباء (( عم یتسائلون )) بعد از نماز ظهر، و به خواندن سوره (( عصر )) بعد از نماز عصر و به خواندن سوره (( واقعه )) بعد از خواندن نماز مغرب و به خواندن سوره (( الملک )) بعد از نماز عشاء و تاکید مى کنم بر آن مداومت کردن بر آنچه یاد آور شدم ، زیرا من شخصا روایت مى کنم این روش از استادان بزرگوار خود و بارها نیز تجربه آموخته ام .

4- سفارش مى کنم به مداومت این دعاى شریف در قنوت هاى نمازهاى واجب و آن را من روایت مى کنم از پدر علامه خود، آن دعا این است :

اللّهُمَّ إِنّی اَسْئَلُکَ بِحَقِّ فاطِمَه وَ اَبیها، وَ بَعْلِها وَ بَنیها، وَ السِّرِّ المُسْتَوْدَعِ فیها، اَنْ تُصَلِّیَ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد، وَ اَنْ تَفْعَلَ بِی ما اَنْتَ اَهْلُه، وَ لا تَفْعَل بِی ما اَنَا اَهْلُه

(( پروردگارا؛ من تو را مى خوانم به حق فاطمه و پدرش و شوهرش و فرزندانش و رازى را که در آنها امانت نهاده اى این که : درود بفرستى بر محمد و آل محمد و اینکه آنچه تو اهل آنى با من عمل کنى و بجا آورى و نه بجا آورى آنچه من سزاوار آنم ))

5- سفارش مى کنم به مداومت این دعا پس از ذکر رکوع خصوصا در رکعت آخر: اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلى‏ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ وَ تَرَّحَّم عَلی عَجزِنا وَ اَغِثنا بِحَقِّهِم

 (( پروردگارا درود فرست بر محمد و آل محمد و ترحم بر عجز ما کن و پناه بده و به داد ما برس به حق آنان . ))

6- سفارش مى کنم به مداومت تسبیحات جده ما زهراء بتول (س ).

7- سفارش اکید مى کنم به نماز شب و استغفار در سحرها.

8- سفارش مى کنم به مداومت زیارت مشاهد عترت زاکیه و من شخصا چه بهره هاى فراوانى از این مشاهد برده ام .

9- سفارش مى کنم به استغفار در شب ها و نیز در روز.

10- سفارش مى کنم که پیوسته با طهارت و وضوء باشید که آن خود سبب نور باطن و برطرف کننده آلام و اندوه هاست .

11- سفارش مى کنم به حسن خلق و تواضع و ترک تکبر و خودخواهى با مؤ منین .

12- سفارش مى کنم به محاسبه نفس در هر هفته مانند حساب شریک از شریک دیگر با دقت کامل اگر لغزشى احساس کردید با توجه در صدد تدارک و جبران آن بر آیید و اگر حسنه اى در اعمال و رفتارتان یافتید، خداوند سبحان را شکرگذار باشید و از درگاهش مزید توفیق را طلب کنید.

13- سفارش مى کنم بر مداومت بر سنن و مستحبات و ترک مکروهات تا حد امکان .

14- سفارش مى کنم بر خواندن و قرائت قرآن شریف و هدیه و ثواب آن را به ارواح شیعیان آل رسول (صلى الله علیه و آله ) از آنانى که بازماندگانى ندارند نثار کنید، من شخصا بارها از این عمل که سبب توفیق بیشتر در امور بوده تجربه آموخته ام .

15- سفارش مى کنم بر صله رحم چه آن سبب توفیق براى اعمال صالحه و شایسته و زیادى عمر و برکت و روزى انسان است

 

کتاب صراط حمید برگرفته از وصیت نامه ان عالم بزرگ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی