لینکمن زندگی

LINKMAN ZENDEGI


پنج کاری که در پنج دقیقه به مدت

 پنج روز خوشحالتان می کند!



سال ها پژوهش روان شناسان آنها را قادر کرده است تا راهکارهای زود بازدهی برای تجربه حس خوشحالی در زندگی ارائه کنند، شیوه هایی که به وسیله آنها می توان روزها و هفته های لذت بخشی را تجربه کرد.

رسیدن به خوشبختی و شادمانی به معنای تحقق یکی از بزرگ ترین آرزوهای بشری است. آرزویی که نیازمند تلاش ها و ممارست های بسیار است و برای بهره بردن از نتایج آن باید سال ها صبر کرد. اما سال ها پژوهش روان شناسان آنها را قادر کرده است تا راهکارهای زود بازدهی برای تجربه حس خوشحالی در زندگی ارائه کنند، شیوه هایی که به وسیله آنها می توان روزها و هفته های لذت بخشی را تجربه کرد.


در میان انواع شیوه های مطرح شده پنج راه بیشترین بازده را داشته است که در اینجا به صورت خلاصه بیان می شود:

1- ورزش کردن


انجام فعالیت های بدنی در بهتر کردن خلق و خوی افراد نقش به سزایی دارد. از آنجایی که روح و بدن دو بخش جدایی ناپذیر هستند و عملکرد هر یک بر دیگری اثر می گذارد، ورزش کردن و تلاش برای داشتن بدنی سالم بدون شک بر سلامت روح و کاهش افسردگی و شاد بودن لازم و ضروری است. البته برای داشتن خُلقی شادتر نیست، نیازی نیست به باشگاه بروید بلکه یک پیاده روی ساده روزانه هم می تواند حال شما بهتر کند.

2- تماس با یک دوست صمیمی یا اعضای خانواده


داشتن ارتباطات مثبت اجتماعی سنگ بنای شادی و سلامتی است. حداقل تأثیری که گفتگو با یک دوست می تواند داشته باشد، افزایش انرژی و انگیزه است، حتی اگر دایره ارتباطات اجتماعی شما محدود باشد باز هم می توانید از لذت صحبت با نزدیکتان بهره مند شوید و تأثیرات آن را ببینید. پس اگر حال خوبی ندارید همین حالا تلفن را بردارید با یکی از دوستانتان تماس بگیرید، کافی است 5 دقیقه با او صحبت کنید تا تغییر را احساس کنید.

3- نوشتن چه چیزی که برای داشتنشان شاکر هستید


یک دفتر کوچک تهیه کنید و هر چیزی که خوشحالتان می کند، یا هر آن چیزی که از داشتنش خوشحال هستید در آن یادداشت کنید. این کار با نوشتن سه چیز کوچکی که به خاطرتشان شاد هستید آغاز کنید، اگر این کار را به مدت شش ماه تکرار کنید و دفتر خود را پُر کنید از خوشحالی های کوچک، به وقت دلتنگی می بینید که چه طور در عرض 5 دقیقه حالتان را عوض می کند.

4- تصور کنید ماه آینده به بهترین دست آورد زندگی خود می رسید


به گفته روان شناسان تصور کردن خود در بهترین حالت، به طرز شگفت انگیزی شما را مثبت نگر می کند و احساسات مثبت را در شما رشد می دهد. افراد مثبت اندیش برخلاف منفی بافان، بر این باور هستند که اتفاقات ناخوشایند زندگی را می توانند کنترل کنند و به همین دلیل اکثر مواقع راه درست را انتخاب می کنند. پس تنها چند دقیقه خود را در بهترین حالت ممکن تصور کنید و بنویسید هر آنچه در ذهن دارید، نتیجه این کار قطعاً شما را شگفت زده می کند.

5- برای روز خود هدفی تعیین کنید


مشخص کردن یک هدف حتی اگر کوچک باشد به روز شما جهت می دهد، انجام این کار مثل زمانی است که در ماشین می نشینید و از مقصد با خبر هستید، چه قدر راحت کوتاه ترین و بهترین مسیر را برای رسیدن انتخاب می کنید. حال عکس این ماجرا را تصور کنید، آیا سردرگم نیستید؟ لازم نیست که هر روز با هدفی بزرگ و خاص اغاز شود، کافی است شما یک کار کوچک را برای خود تعیین کنید و آن را بر روی کاغذ بنویسید و مقابل چشم خود قرار دهید.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی