لینکمن زندگی

LINKMAN ZENDEGI

دعا برای برکت مال و رزق و روزی در کاسبی

يكشنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۸، ۰۱:۰۴ ق.ظ

دعای برکت مال و رزق و روزی

هر کس آیه ی شریفه هفدهم از  سوره تغابن با اعتقاد قلبی و با گلاب و زعفران در کاغذ بدون خط بنویسد و سپس آنرا در کیف پول یا دخل مغازه اش بگذارد،  برکت مال و رزق و روزی اش زیاد میشود و ثروتش افزون میگردد.

إِنْ تُقْرِضُوا اللَّهَ قَرْضاً حَسَناً یُضاعِفْهُ لَکُمْ وَ یَغْفِرْ لَکُمْ وَ اللَّهُ شَکُورٌ حَلیمٌ .


دعای برکت مال و رزق و روزی

مرحوم کشمیری فرمود روزی از استادم مرحوم قاضی کیمیا خواستم گفت فردا بیا روز بعد که پیش او رفتم گفت این ذکر  را زیاد بگو  که خود کیمیاست. از حضرت  استاد بهجت نقل شده در آغاز وپایان ذکر ،صلوات بفرستد مثلاً اگر میخواهد110مرتبه بگوید،ابتدا صلوات بفرستد بعد110 بار بگوید ذکر را وباز صلوات بفرستد.

 ذکر این است: اللّهُمَ  اَغنِنِی بِحلالِکَ عَن حَرامِک و بِفَضِلکَ عَمَّن سِواک.



دعا برای کسب حلال و با برکت

   امام باقر علیه السّلام فرمود

 چون در مغازه نشستی بگو :

 أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لَا شَرِیکَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ ص اللَّهُمَّ إِنِّی

 أَسْأَلُکَ مِنْ فَضْلِکَ حَلَالًا طَیِّباً وَ أَعُوذُ بِکَ‏ مِنْ‏ أَنْ‏ أَظْلِمَ‏ أَوْ أُظْلَمَ‏ وَ أَعُوذُ بِکَ‏ مِنْ‏ صَفْقَهٍ خَاسِرَهٍوَ یَمِینٍ کَاذِبَهٍ


جهت رونق کاسبی  

   هر کس با  ایمان این آیات را در روز پنج شنبه اول ماه با نیت خالص و توجه به خدا و معنی آن بنویسد و آن را شخص کاسب یا تاجر آن را در منزل خود یا دکان خود نگاه دارد رزق او و کاسبی او بسیار شود و برکت در اموال و کاسبی او به ظهور رسد

 آیات ۲۸ و ۲۹ سوره حدید :

 یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَآمِنُوا بِرَسُولِهِ یُؤْتِکُمْ کِفْلَیْنِ مِن رَّحْمَتِهِ وَیَجْعَل لَّکُمْ نُورًا تَمْشُونَ بِهِ وَیَغْفِرْ لَکُمْ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَّحِیمٌ

 لِئَلَّا یَعْلَمَ أَهْلُ الْکِتَابِ أَلَّا یَقْدِرُونَ عَلَى شَیْءٍ مِّن فَضْلِ اللَّهِ وَأَنَّ الْفَضْلَ بِیَدِ اللَّهِ یُؤْتِیهِ مَن یَشَاءُ وَاللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِیمِ



جهت رونق کاسبی  

   هر کس با ایمان سوره مبارکه مومن را با نیت خالص و توجه به خدا و معنی آن و با حال وضو بنویسد و بر دیوار مغازه آویزان کند خرید و فروش در آن مغازه بسیار واقع شود و صاحب مغازه از کاسبی خود خیر زیاد ببیند .



جهت رونق کسب حلال  

   هر کس با ایمان این آیات را با نیت خالص و توجه به خدا و معنی آن بنویسد و در دکان و محل کسب قرار دهد آن چه از بیع و کاسبی پیدا شود به فسق و معاصی خرج نکند و حق الله را از آن ادا کند .

 

آیات ۱ الی ۶ سروه مطففین :

 وَیْلٌ لِّلْمُطَفِّفِینَ

 الَّذِینَ إِذَا اکْتَالُواْ عَلَى النَّاسِ یَسْتَوْفُونَ

 وَإِذَا کَالُوهُمْ أَو وَّزَنُوهُمْ یُخْسِرُونَ

 أَلَا یَظُنُّ أُولَئِکَ أَنَّهُم مَّبْعُوثُونَ

 لِیَوْمٍ عَظِیمٍ

 یَوْمَ یَقُومُ النَّاسُ لِرَبِّ الْعَالَمِینَ



دعای گشایش روزی در سوره های قرآن

  • به تجربه رسیده آن کس که در هر روز بخواند آیات سوره طلاق را سه مرتبه بعد از نمازهای واجب یا سه مرتبه صلوات در اول آن و سه مرتبه صلوات در آخر آن بخواند موجب وسعت رزق خواهد بود. انشاء الله:

«...وَ مَنْ یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً. وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ وَ مَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَی اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِکُلِّ شَیْ‏ءٍ قَدْراً»

  • هر کس سوره‌ قارعه را بنویسد و با خود همراه داشته باشد اگر معیشت و زندگی بر او تنگ و سخت باشد زندگی بر او آسان خواهد شد.

  • هر کس سوره‌ صافات را در هر روز جمعه بخواند خداوند در دنیا به او رزق و روزی زیاد و مخصوصی خواهد رسانید که نه شیطان و نه هیچ ظالمی در او تصرف نتوانند کرد


خواص سوره ذاریات در گشایش روزی

1. هر کس سوره ذاریات لااقل یک‌بار در هر روز بخواند، ثروت حلال برای او به هم رسد به طوری که متحیر گردد.

2. از امام صادق (ع) روایت شده است: هر کس سوره ذاریات را روز یا شب بخواند خدا معیشت او را اصلاح فرماید و او را رزق وسیعی عنایت نماید.

3. مرحوم سید محمد خامنه ای تبریزی می گوید که قرائت سوره ذاریات در هر روز موجب ثروت فراوان می‌گردد همین طور که قرائت این سوره به همراه سوره های طلاق مزمل و الم نشرح در هر روز برای توسعه امر معاش مجرب است به طوری که من حیث لا یحتسب می‌رسد و موجب حیرت عقول می‌گردد. و در اهمیت این ختم فرموده که اگر در روز این ختم از شما فوت شد آن‌ را در شب بجای آورید. 




دعای گشایش روزی از امام زمان (عج)

ملا محمد صادقی عراقی در نهایت سختی و پریشانی و بدحالی بود. به هیچ وجه برای او گشایش نمی‌شد تا آن که شبی در عالم خواب خدمت حضرت حجت (عج) رسید و عرض حال خود بگفت. حضرت حجت (عج) فرمود: به نزد سید محمد سلطان آبادی برو و به دستورالعمل آن عمل کن:

اوّل: آن که پس از فجر دست بر سینه گذارد و هفتاد مرتبه یا فتّاح [اى گشاینده مشکلات] گوید.

دوّم: آن که به خواندن این دعا که در کتاب کافى است مداومت نماید. دعایى که حضرت رسول (ص) به فردى از صحابه خویش که به ناخوشى و پریشانى مبتلا بود تعلیم داد و از برکت خواندن این دعا ناخوشى و پریشانى در اندک زمانى از او برطرف گشت:

«لا حَوْلَ وَ لا قُوَّه إِلّا بِاللَّهِ تَوَکَّلْتُ عَلَى الْحَی الَّذِی لا یمُوتُ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی لَمْ یتَّخِذْ وَلَداً وَ لَمْ یکُنْ لَهُ شَرِیکٌ فِی الْمُلْکِ وَ لَمْ یکُنْ لَهُ وَلِی مِنَ الذُّلِّ وَ کَبِّرْهُ تَکْبِیراً.»

سوّم: آن که به دنبال نمازهاى صبح دعای گشایش روزی را که از شیخ بزرگوار ابن فهد روایت شده، بخواند:

«بِسْمِ اللَّهِ وَ صَلَّى اللَّهُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ أُفَوِّضُ أَمْرِی إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِیرٌ بِالْعِبَادِ فَوَقَاهُ اللَّهُ سَیِّئَاتِ مَا مَکَرُوا لا إِلَهَ إِلّا أَنْتَ سُبْحَانَکَ إِنِّی کُنْتُ مِنَ الظَّالِمِینَ فَاسْتَجَبْنَا لَهُ وَ نَجَّیْنَاهُ مِنَ الْغَمِّ وَ کَذَلِکَ نُنْجِی الْمُؤْمِنِینَ حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکِیلُ فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ یَمْسَسْهُمْ سُوءٌ مَا شَاءَ اللَّهُ لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ إِلّا بِاللَّهِ مَا شَاءَ اللَّهُ لا مَا شَاءَ النَّاسُ، مَا شَاءَ اللَّهُ وَ إِنْ کَرِهَ النَّاسُ حَسْبِیَ الرَّبُّ مِنَ الْمَرْبُوبِینَ حَسْبِیَ الْخَالِقُ مِنَ الْمَخْلُوقِینَ حَسْبِیَ الرَّازِقُ مِنَ الْمَرْزُوقِینَ حَسْبِیَ اللَّهُ رَبُّ الْعَالَمِینَ حَسْبِی مَنْ هُوَ حَسْبِی حَسْبِی مَنْ لَمْ یَزَلْ حَسْبِی حَسْبِی مَنْ کَانَ مُذْ کُنْتُ لَمْ یَزَلْ حَسْبِی حَسْبِیَ اللَّهُ لا إِلَهَ إِلّا هُوَ عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ وَ هُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِیمِ.»




دعای افزایش مشتری و پیشرفت در کسب و کار


برای افزایش مشتری  و پیشرفت در کسب و کار و بطور کلی زیاد شدن رزق و روزی ، دعای شریف ذیل را در کاغذ بدون خط بنویسد و با خود به همراه داشته باشد :

یاالله یا رَبِ یاحیُّ یاقَیوم یاذَالجلالِ والإکرام اَسئلُکَ بِاسمکَ اَلعَظیم  اَلاعظَم اَن تَرزُقَنی رَزقاً حلالاً طَیِّباً


دعای قرآنی افزایش رزق و روزی

برای افزایش رزق و روزی ، پس از نماز ظهر روز جمعه ، آیه بیست و ششم از سوره مبارکه اعراف را با توجه کامل و اعتقاد قلبی ( با گلاب و زعفران در کاغذ بدون خط) بنویسد و در منزل یا محل کسب نگهدارد. به اذن خداوند سبحان روزی اش بسیار زیاد میشود.

دعایی برای افزایش رزق و روزی

برای افزایش رزق و روزی ، روزانه پنج مرتبه دعای شریف ذیل را بخواند و بر آن مداومت ورزد.

«اللهم أَغنِنی بِحَلالِکَ عَنِ حَرامِکَ، وَ بِفَضلِکَ عَمَّن سِواک


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی