لینکمن زندگی

LINKMAN ZENDEGI

درمان فرورفتگی و اسکار جای جوش صورت

سه شنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۹، ۱۰:۱۹ ق.ظ

درمان فرورفتگی و اسکار جای جوش صورت

درمان اسکار صورت :  با آب سیب زمینی و عسل

آب سیب زمینی به دلیل داشتن مواد مغزی که داره یکی از بهترین درمان های خانگی برای درمان جای جوش صورت به حساب میاد. برای اینکار ، شما به یک سیب زمینی تازه و آبدار نیاز دارین . سیب زمینی رو به صورت ورقه ( نازک ) برش بزنید و این برش ها رو روی صورت و جای جوش ها بگذارین و اجازه بدین 15 دقیقه بمونه. بعد صورتتون رو با آب ولرم بشورید.

 

برای استفاده از سیب زمینی روش های دیگه یا هم وجود داره. شما میتونید با استفاده از عسل و سیب زمینی هم یک ماسک خوب برای درمان خونگی جوش ها بسازید. برای این کار سیب زمینی رو رنده کنید و با دو  غذاخوری قاشق عسل مخلوط کنید. ماسک رو به مدت 15 تا 20 دقیقه روی صورتتون قرار بدین و بعد با آب ولرم بشورید.

 

آب خیار برای درمان اسکار صورت

اگر کمی به منابع طب سنتی سر بزنیم ، میبینیم که به وفور از آب خیار برای درمان و زیباسازی پوست استفاده شده. خیار غنی از پتاسیم و ویتامین A هست. بیشتر افراد برای درمان جای جوش و مشکلات پوستی دیگه ، برش‌های خیار رو مستقیما روی پوست قرار میدن. علاوه بر این ، خیار به صاف و شفاف شدن پوست هم کمک میکنه.

 

یک خیار تازه و آب دار رو رنده کنید و بعد با استفاده از فشردن خیار رنده شده ، آب اون رو بگیرید. شب ها قبل از خواب با استفاده از پنبه صورتتون رو به آب خیار آغشته کنید و اجازه بدین تا فردا صبح بمونه. صبح روز بعد با آب ولرم صورتتون رو بشورید.

 

این روش هم مثل سایر روشهای خانگی دیگه زمان بر هست بنابراین باید به صورت روزانه و با صبر و تحمل از این روش استفاده کنید. نکته مثبتی که در روش آب خیار وجود داره این هست که علاوه بر برطرف کردن جای جوش ها ، باعث میشه صورتی کاملا درخشان و صاف داشته باشید.

 

 

 

گلاب و گلیسیرین برای درمان اسکار صورت

 

گلیسیرین تقریبا بین مردم ناشناخته هست و خیلی ها درمورد خواص بینظیرش چیزی نمیدونن.  گلیسیرین خاصیت ترمیم‌کنندگی فوق‌العاده‌ای داره و میتونه اثر به‌جا مونده از هر زخم یا جوشی رو رفع کنه. خشکی پوست میتونه باعث سوزش و لایه‌لایه‌شدن پوست بشه. توی این حالت سلول‌های مرده‌ی پوست زیاد میشن و با بسته شدن منافذ پوست باعث تشدید مشکل جوش و آکنه میشن.

 

خاصیت اشباع‌کنندگی گلیسیرین به منافذ اجازه‌ی تنفس میده، رطوبت رو حفظ میکنه و انسداد منافذ رو از بین میبره. به این معنا که گلیسیرین، یکی از مهم‌ترین دلایل اولیه‌ی ایجاد جوش رو (بسته شدن منافذ پوست) از بین میبره. این ماده با پُر کردن حفره‌ها و شیارهای کوچیک سطح پوست، باعث میشه که پوست کاملا سلامت و یک دست به نظر برسه.

 

گلیسیرین علاوه بر نکات مثبت زیادی که داره میتونه با بیماری‌های مسری پوستی مثل آلودگی‌های باکتریایی، التهاب پوست و پسوریازیس مقابله کنه.

 

برای ساخت این ماسک، از گلاب هم برای درمان جای جوش کمک بگیرید. برای ساخت این ماسک دو قاشق چای‌خوری گلاب رو با یک قاشق چای‌خوری گلیسیرین مخلوط کنید. مخلوط رو روی ناحیه‌ی جای جوش به‌صورت دایره‌وار ماساژ بدین. اجازهر بدین ۱۵ دقیقه روی صورتتون بمونه و بعد با آب ولرم بشورید.

 

درمان فرورفتگی جای جوش با شنبلیله

 

برای درمان فرورفتگی جای جوش میتونید خیلی راحت یک خمیر از پودر دونه های رسیده ی شنبلیله و آب تهیه کنید و مثل ماسک روی صورتتون قرار بدین. تا جایی که میتونید تحمل کنید بزارید این خمیر روی پوستتون باقی بمونه. اگه لازم بود دوباره  در روز این کار رو تکرار کنید.

 

روش دیگه ای که وجود داره این هست که میتونید چند دونه شنبلیله رو توی مقداری آب بجوشونید و وقتی که سرد شد ترکیب به دست اومده رو به صورتتون بمالید. اگر لازم بود این کار رو تکرار کنید. شنبلیله برای پوستتون و جای جوش ها میتونه یه معجزه طبیعی باشه.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی