لینکمن زندگی

LINKMAN ZENDEGI

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است


داروخانه گیاهی



می خواهید فشار خون تان را کنترل کنید

 روزی یک بار این دمنوش را بنوشید

 افرادی که در اصطلاح سرد مزاج هستند به این معنا که بدن شان معمولا سرد است و گهگاه دچار افت فشار خون می شوند بهتر است از نسخه دمکرده نعناع و عسل استفاده کنند. 

برای تهیه این دمکرده کافی است یک قاشق غذاخوری نعناع را به مدت ۱۰ دقیقه در آب جوش بریزند و پس از این مدت آن را صاف کرده و با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کرده و میل کنند. این نسخه را می توانید هنگامی که این افراد دچار ضعف و افت فشار می شوند به آنها بدهید.

 

 

نمی توانید عادت چای خوردن را ترک کنید

 این دانه را چاشنی اش کنید

 درمانگران طب سنتی بر این باورند که نوشیدن چای به مقدار زیاد موجب ضعیف شدن قلب، روده ها و بروز اختلال در هضم و جذب مواد غذایی در بدن می شود و اگر این روند استمرار داشته باشد موجب بروز اختلال هایی در بدن شده و سرانجام منجر به ابتلا به برخی بیماری ها می شود بنابراین این درمانگران توصیه می کنند افرادی که عادت دارند روزانه بیشتر از ۳ فنجان چای مصرف کنند بهتر است چای خود را با دانه های گیاهی هل دم کرده و بنوشند تا به این ترتیب هل از میزان عوارض احتمالی چای در بدن آنها بکاهد.

 

 

تهوع بارداری خسته تان کرده

 این نسخه را تجربه کنید

 خانم های بارداری که مبتلا به تهوع و بی حالی ناشی از بارداری هستند و احساس می کنند این روند در مدت زمان بارداری آنها موجب آزارشان می شود می توانند با کمک این نسخه این مشکل را پشت سر بگذارند. این گروه کافی است یک فنجان از دمکرده دانه هل را بنوشند یا یک دانه هل را در دهان خود برای مدت کوتاهی نگه دارند. این دانه گیاهی کمک می کند علاوه بر برطرف شدن تهوع ناشی از بارداری از میزان کسالت و بی حالی آنها نیز کاسته شود.

 

 

می خواهید از شرجوش های زیرپوستی راحت شوید

 با سیاه دانه مرهم بسازید

 درمانگران طب سنتی مصرف موضعی سیاه دانه و روغن کنجد را برای درمان جوش های زیرپوستی بسیار موثر می دانند. آنها برای تهیه این ترکیب به بیماران شان توصیه می کنند که روغن کنجد و پودر سیاه دانه را با یکدیگر ترکیب کرده و آن را روی پوست صورت ماسک کنند. استفاده از این ترکیب به مدت ۱۰تا ۱۴ روز به بهبود جوش های زیرپوستی منجر می شود. 

 

علاوه بر این اگر در گروه جوان هایی قرار دارید که از دست جوش های التهابی و ترشحات چرکی آن رنج می برید می توانید برای درمان این جوش ها که غالبا بعد از بلوغ در نوجوانان به وجود می آید و در برخی موارد تا انتهای دوران جوانی ادامه پیدا می کند، از این ترکیب استفاده کنید. برای تهیه این خمیر کافی است ۲ قاشق پودر سیاه دانه را با مقداری سرکه ترکیب کرده و آن را روی صورت خود ماسک کنید. این ترکیب کمک می کند تا جوش های التهابی و چرکی به مرور خشک و برطرف شوند.

 

 

از پوست خشک خسته شدید

 این روغن را امتحان کنید

 افرادی که دارای پوست خشک و زبر هستند می توانند از این نسخه برای بهبود خشکی پوست خود بهره مند شوند. کافی است ۲ نخود کندر را درون روغن بادام حرارت دهید تا زمانی که کندر درون روغن حل شود. پس از آن اجازه دهید که روغن سرد شود و از آن برای ماساژ پوست دست یا بدن تان استفاده کنید. این روغن تاثیر بسیار زیادی در بهبود خشکی پوست تان خواهد داشت.

 

 

می خواهید اعصاب تان آرام شود

 با این روغن ماساژ بگیرید

 درمانگران طب سنتی ایران معتقدند ماساژ ستون فقرات با کمک روغن کنجدی که در آن کندر حل شده باشد برای تسکین اعصاب و آرامبخشی بیمار بسیار موثر است. برای تهیه این روغن کافی است به اندازه سرانگشت کندر را درون روغن کنجد انداخته و روغن را روی حرارت بگذارید تا کندر در آن حل شود. 

پس از خنک شدن این روغن آن را روی ستون فقرات ماساژ دهید. علاوه بر تسکین اعصاب و ریلکسی این ماساژ موجب بهبود تپش قلب و تسکین افرادی که دچار افزایش ضربان قلب شده اند می شود.

 

 

برای کبودی دور چشم نسخه می خواهید

 گلپر درمانی کنید

 در طب سنتی ایران نسخه ای ساده و بسیار کاربردی وجود دارد که برای درمان کبودی و سیاهی دور چشم از سوی درمانگران توصیه شده است. برای تهیه این نسخه نیاز به برگ های خشک شده گلپر و مقداری روغن زیتون داریم. 

 

برای تهیه این مخلوط کافی است برگ های گلپر را درون مخلوط کن به صورت پودر در آورده و آن را با یک قاشق چای خوری روغن زیتون طبیعی ضماد کنید و به مدت ۱۵دقیقه روی حلقه چشم و سیاهی های زیر چشم ماسک کنید. سپس این ماسک را از روی صورت برداشته و صورت تان را با آب نیم ولرم بشویید.

 

 

زیاد نفخ می کنید

 دمنوش گلپر بنوشید

 یکی دیگر از خواص درمانی گلپر در تسکین دردهای ناحیه شکم است. نوشیدن دمنوش این گیاه دارویی خوشبو در مدت زمان کوتاهی می تواند موجب کاهش و تسکین دردهای ناحیه شکم که به دلیل ابتلا به نفخ یا اختلالات عملکردی دستگاه گوارش به ویژه معده به وجود آمده است، می شود. برای تهیه این دمنوش کافی است یک تا ۲ قاشق برگ گلپر خشک را درون آب جوش ریخته و آن را به مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید.

 

 

اگر زیاد عصبانی می شوید

 این شربت را میل کنید

 یکی از خواص معجزه آسای نعناع خاصیت آرام بخشی و نشاط آوری آن است. تهیه شربت نعناع که از دم کرده این گیاه و مقداری زعفران و شکر تهیه شده باشد در لحظاتی که دچار ناراحتی و اندوه هستید به افزایش نشاط و برطرف شدن اندوه کمک می کند و در زمان عصبانیت و خشم آرامبخش و تسکین دهنده است. برای تهیه این شربت کافی است ۲ قاشق برگ خشک شده و پودر شده نعناع در ۲ لیوان آب جوش دم کنید و پس از صاف کردن آن یک لیوان از آن را با یک قاشق شکر و مقدار اندکی زعفران مخلوط کرده و به صورت سرد یا گرم میل کنید.

 

 

سکسه امان تان را بریده

 این چای گیاهی را تجربه کنید

 حتما برای تان پیش آمده که با خوردن نخستین لقمه از غذا دچار سکسکه شوید و این سکسکه آنچنان شما را همراهی کند که از خوردن غذای تان لذت نبرید. در این هنگام به هر پیشنهادی عمل می کنید. ممکن است برای چند ثانیه نفس تان را حبس کنید یا یک لیوان آب را بی وقفه بنوشید. اما چاره کار شما تنها نوشیدن یک فنجان دم کرده گیاه نعناع است. این چای را سریع آماده کنید. پس از نوشیدن آن به سرعت سکسکه شما بند می آید.

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۰ خرداد ۹۵ ، ۱۸:۱۰


شب ادراری کودکان را با هِل درمان کنید 


شب ادراری در کودکان یکی از شایع ترین اختلال های دستگاه ادراری محسوب می شود که به راحتی با کمک نسخه ای ترکیبی از دانه های هل قابل درمان است. برای این منظور کافی است دم کرده دانه های هل را به کودک بخورانید. یک قاشق غذاخوری هل را از وسط نصف کرده و در یک لیوان آب جوش ۱۵ تا ۲۰ دقیقه دم کنید. سپس این چای را از صافی بگذرانید و به کودک بخورانید. نوشیدن این چای کمک می کند تا شب ادراری کودک برطرف شود.

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۰ خرداد ۹۵ ، ۱۸:۰۱

چگونه یک شریک خوب باشیم

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۷ خرداد ۹۵ ، ۰۸:۳۷